Händelserik dag

Idag var en händelserik dag kan man säga.

Det började med att grundgrävaren ringde 08:20 och meddelade att han kunde börja gräva grunden redan nästa vecka vilket vi tackade ja till. Han håller på att gräva ner en grund ca 75meter ifrån vår tomt och hade lite fyllnadsmassor över och undrade om vi ville köpa dessa till ett förmånligt pris, grannen som vill bli av med massorna betalar lastning och lossning och vi betalar framkörningen vilket vi tjänar på.

Vi har även idag beställt inkoppling av VA från Krokoms kommus eftersom grundgrävaren även ska hjälpa oss med att gräva in servisledning, dränering, el, fiber, frjärrvärme osv.

Sen var jag ner med situationsplanen/nybyggnadskartan till det lokala "mätkontoret" och beställt utsättning av huset, vilket innebär att man markerar upp med pinnar vart de yttre hörnen på vårt hus och garage hamnar så grävaren vet hur byggnaderna ska stå. Sedan åkte jag upp på byggvaruhuset och köpte "läkt" som jag sågade upp så de kan användas vid utsättningen.
Läkt 1

Nu ikväll var vi förbi tomten och "kollade läget" så hade de redan vart dit och satt ut pinnarna, så nu ser man hur huset kommer att hamna(lyckades dock inte ta någon bild av detta).

Kommentarer
Postat av: Nils-Erik

Ja nu verkar det gå fort som attan kan jag tycka.

Men det är väl mest "artut" kan jag tro.

Vi ska nog åka ut och titta snart också.

2009-03-19 @ 16:29:47
Postat av: Johan

Ja, åk förbi och titta om ni har "vägarna förbi", det fullkommligt exploderar upp hus nu.

2009-03-19 @ 19:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0